پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118395
سوددهي معجزه آساي رنو و پژو با رفع بخشي از تحريمهاي ايران
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2591

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از ” بوتيا “، اعلام سود دهي شرکت ” پي اس آ ” ، همه را در فرانسه غافلگير کرد، هيچکسي انتظار نداشت شرکتي که سه سال متوالي ضرر ميدهد و موجوديت اش به خطر افتاده بود، يه يکباره نزديک به نيم ميليارد يورو طي شش ماه سود عملياتي داشته باشد.
بورس پاريس هم غافلگير شد. در هنگام باز شدن ، سهام ” پي اس آ ” بيش از ? در صد افزايش يافت، سپس نزديک به ساعت ? اعداز ظهر به وقت پاريس سهام ” پي اس آ ” دوباره ? در صد ديگر افزايش يافت.

گروه خود رو سازي فرانسوي” پي اس آ ” سازنده خودرو هاي “پژو” و “سيتروئن” پس از سه سال مشکلات مالي، با سود و منفعت آشتي کرد. اين خودرو ساز معروف فرانسوي در شش ماهه نخست سال ميلادي جاري بيش از ??? ميليون يورو سود عملياتي داشته است، اين در حالي است که ترازنامه عملياتي آن در سال ???? يک ضرر ??? ميليون يورويي را نشان ميدهد.

اعلام سود دهي شرکت ” پي اس آ ” امروز، چهارشنبه همه را در فرانسه غافلگير کرد، هيچکسي انتظار نداشت شرکتي که سه سال متوالي ضرر ميدهد و موجوديت اش به خطر افتاده بود، يه يکباره نزديک به نيم ميليارد يورو طي شش ماه سود عملياتي داشته باشد.
بورس پاريس هم غافلگير شد. در هنگام باز شدن ، سهام ” پي اس آ ” بيش از ? در صد افزايش يافت، سپس نزديک به ساعت ? اعداز ظهر به وقت پاريس سهام ” پي اس آ ” دوباره ? در صد ديگر افزايش يافت.

مثل آنکه معجزه اي اتفاق افتاده، خبر گزاري هاي فرانسوي به دنبال علل آن ميگشتند.

شرکت خودروسازي رنو نيز اعلام کرده است که سود عملياتي‌اش که در سال ???? و در پي توقف فعاليت اين شرکت در ايران به شدت افت کرده بود، در نيمه اول سال ???? ميلادي ?? درصد رشد کرده است.

تازه‌ترين گزارش مالي اين شرکت فرانسوي که امروز ?? ژوئيه منتشر شد، مي‌گويد که سود رنو از ??? ميليون يورو در شش ماه اول ???? به حدود ??? ميليون يورو رسيده است.

درآمد خالص رنو از کمتر از ??? ميليون يورو در شش ماه اول ???? به ??? ميليون يورو رسيده و ارزش سهام آن در اين مدت بيست برابر شده است.

توقف تدريجي فعاليت رنو در ايران بعد از تشديد تحريم‌هاي آمريکا عليه صنعت خودروسازي ايران باعث شد که درآمد خالص اين شرکت در شش ماه اول سال ???? بيش از ??? ميليون يورو افت کند.

در آن زمان رنو اعلام کرد که با “شرايط سخت‌تر از انتظار” روبرو شده است.

به سود رسيدن اين خودرو سازان فرانسوي درست در شش ماهه نخست سال ???? که مقارن با بازگشت مجدد او به بازار ايران- پس از رفع برخي محدوديت ها در توافق اوليه هسته اي ايران با قدرت هاي بزرگ در نوامبر گذشته است، جالب و شگفت آور جلوه مي کند. به ضرر نشستن اين شرکت خودرو سازان فرانسوي از سه سال پيش و همزمان با ترک بازار ايران و به سود نشستن آن از اول سال جاري که با بازگشتش به بازار ايران تقارن دارد، پديده جالبي است.

حتا اگر فرض کنيم رکود و رونق  اين خودرو سازان فرانسوي هيچ ربطي به ترک و بازگشتش به بازار ايران نداشته باشد و صرفاً يک اتفاق باشد، بايد گفت که اين اتفاق، از اتفاقات بسيار نادر و جالبي است که ممکن هر هزار سال، يکبار پيش بيايد.

به هر حال، چيزي را که نمي توان منکرش شد، موضوع سود آوري بازار ايران براي  اين خودرو سازان فرانسوي مي باشد.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html